Župski portal - zupcica.hr

Župski portal - zupcica.hr koristi kolačiće (cookies) kako bi pružio bolje korisničko iskustvo, prilagodio funkcionalnost stranice i prikaz sustava oglašavanja. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Opći uvjeti korištenja

Prihvaćam


 

http://www.zupcica.hr/images/slike/moduli/tz-brosura1.jpg
 
http://www.zupcica.hr/images/slike/moduli/tz-brosura1.jpg http://www.zupcica.hr/images/slike/moduli/tz-brosura1.jpg http://www.zupcica.hr/images/slike/moduli/tz-brosura1.jpg

Što država ima od zatvorenog ugostiteljskog objekta ?

Jedna mala kugla sladoleda postala je glavna tema ovotjednih razgovora i to "zahvaljujući" skupini poreznih inspektora iz kontinentalnog dijela Hrvatske, koji se, kako bi "ulovili" što više onih koji krše zakonske odredbe, po mišljenju mnogih dubrovačkih ugostitelja služe raznoraznim "čudnim" metodama i pokušajima prevare djelatnika u ugostiteljskim objektima.

Tako je, prema riječima poznatog dubrovačkog ugostitelja (i videozapisu događaja), u slastičarni na Stradunu u noći otvaranja Igara, zaposlenica kupcu stavila traženu kuglu u kornet i pružila sladoled, te uzela novčanicu od 10 kuna i okrenula se prema kasi kako bi izdala račun. Kad se okrenula prema kupcu, njega više nije bilo. Račun je odložila na pult, te ga ubrzo bacila u smeće. Tada se kupac - inspektor vraća, naravno sa značkom u ruci, optuživši djelatnicu da mu nije izdala fiskalni račun.

Na gotovo istovjetan način inspektor je postupio i u našoj Općini u poznatom ugostiteljskom objektu u Srebrenom, gdje je sukladno riječima vlasnika objekta, zatražio sladoled, pa je ne pričekavši da mu se preda ispisani račun ili da ga uzme s pulta vitrine sa sladoledom na koju je ostavljen, bez oklijevanja produžio pored vitrine u unutrašnjost objekta i pokazao svoju službenu iskaznicu, te rekao kako nije dobio račun.

Uslijedila je akcija izvedena skoro pa "Točno u Podne" u kojoj je pred zbunjenim turistima i mještanima koji su se zatekli u petak u Srebrenom, zatvoren i zapečaćen taj poznati ugostiteljski objekt.

Ne ulazeći u to jeli prekršaj postojao ili nije, zatvaranje ugostiteljskog objekta na pet dana u srpnju, u situaciji kada je svaka lipa u Državnom proračunu važna, se ne čini nimalo logičnim potezom. Ako je ugostitelj radio protivno zakonskim propisima, normalno je da inspektori Porezne uprave za to izriču zakonom predviđenu novčanu kaznu, ali zašto zatvarati ugostiteljski objekat u srcu turističke sezone ?

U Zakonu o fiskalizaciji stoji da Porezna uprava može rješenjem zabraniti poreznom obvezniku daljnji rad do uklanjanja razloga zbog kojih je zabrana izrečena. Važno je naglasiti riječ - može, jer sukladno njoj u Članku 30. točka 2. navedenog Zakona nema obaveze zatvaranja i pečaćenja objekta. Uz to, u ovim slučajevima je teško naći odredbu "do uklanjanja razloga" jer se, po tvrdnji inspektora, radi o neizdavanju računa, a ne o nedostatku fiskalne blagajne ili druge zakonom obavezne opreme.

Svatko razuman u ovoj državi bi trebao podržavati uvođenje reda u naplatu poreza, ali teško da će se isto postići ovako radikalnim mjerama kojima se zbog svakog prekršaja ugostitelje kažnjava zatvaranjem njihovih objekata.

Zašto onda pečatiti objekte tijekom turističke sezone i kome je to od koristi ?

Vlasniku i djelatnicima sigurno nije, a nije ni državi kojoj bi valjda trebao biti interes naplatiti kaznu za prekršaj (ako ga je bilo) i ostaviti objekt da radi i zaradi za tekuća porezna i ostala davanja.

Što država ima od zatvorenog objekta ?

Ništa, promet koji je mogao i trebao biti ostvaren za protekli vikend je nepovratno izgubljen, a s njime i onaj važan dio od 25% koji zovemo PDV. A svaki dan slušamo kako se plan punjenja državne blagajne ne ispunjava sukladno očekivanjima. 


Podijeli ovaj članak

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn