Župski portal - zupcica.hr

http://www.zupcica.hr/images/slike/moduli/tz-brosura1.jpg
 
http://www.zupcica.hr/images/slike/moduli/tz-brosura1.jpg http://www.zupcica.hr/images/slike/moduli/tz-brosura1.jpg http://www.zupcica.hr/images/slike/moduli/tz-brosura1.jpg


 

Župski portal - zupcica.hr koristi kolačiće (cookies) kako bi pružio bolje korisničko iskustvo, prilagodio funkcionalnost stranice i prikaz sustava oglašavanja.

Više o kolačićima pročitajte ovdje

Prihvaćam

Zašto Župa ne naplaćuje parking?

O ljetnim prometnim župskim problemima puno je toga napisano i rečeno, ali nažalost malo učinjeno, pa iz godine u godinu ponavljamo istu priču. Nećemo ovaj put o magistrali, semaforima koji ne rade i sličnim župskim prometnim nelogičnostima, nego o prometu u mirovanju - parkingu koji u ova dva mjeseca srca sezone ometa i otežava svakodnevni život u našim mjestima, naročito priobalnim.

Tako je Srebreno prošloga tjedna u jeku najezde "dnevnih turista" kupača iz susjednih BiH općina, doživjelo totalni prometni kaos i blokadu parkinga , pa su na "orlandovom" parkingu mnogi ostali zagrađeni uključujući i općinske djelatnike i čelnike. Intervenirala je policija , nacrtane su nove strjelice koje bi vozače trebale navoditi kuda po parkingu voziti, ali ništa se bitno nije promijenilo i sve je nastavljeno po starom.

Ovaj slučaj i svakodnevne gužve otvaraju pitanje zašto je Župa dubrovačka jedina jedinica lokalne samouprave u ovom dijelu županije koja ne naplaćuje parking?

Svjedoci smo da u Gradu više nigdje (uz različite zone i cijene) ne možete parkirati bez naplate, općina Konavle je uređenjem parkinga i naplatom riješila problem Cavtata, a dobro razrađen SMS sustav naplate ima i općina Dubrovačko primorje u Slanome u kojem je intenzitet prometa u mirovanju puno manji nego u župskim priobalnom mjestima.

Pa kad su svi susjedi to tako regulirali, zašto ne bi i mi - barem ljeti, pogotovo zbog velikog broja "dnevnih turista" kupača iz susjednih BiH općina kojima bi to bile vjerojatno jedine kune koje bi bili prisiljeni ostaviti u našoj općini.

Moglo bi se govoriti o troškovima uvođenja naplate kao razlog ili opravdanje za odgodu ili odustajanje, ali taj argument teško da „drži vodu“ jer bi prema trenutnom stanju dobit od naplate vjerojatno vrlo brzo vratila uložena sredstva. A sve bi se moglo riješiti uvođenjem kvalitetnog sustava SMS naplate, te postavljanjem nekoliko automata za prodaju parking karata i eventualnim zapošljavanjem dva - tri kontrolora (ako nema para za zapošljavanje, onda preraspodjelom djelatnika općine ili komunalnog poduzeća u ova dva ljetna mjeseca).

Istina, nije sve tako jednostavno kako na prvi pogled izgleda, jer problem uvođenja naplate parkinga u Srebrenom predstavlja više vlasnika - korisnika parking površina kojima (za razliku od drugih mjesta) većim dijelom ne upravlja općina. "Orlandov parking" je prošlih godina vlasnik stavio u kakav - takav režim naplate, pa je donekle bio reda u njegovom korištenju . Ove godine je to izostalo što je uzrokovalo gore navedene probleme. Drugi dio parkinga koji sukladno dogovorima i ugovorima koristi trgovački centar Mercator se nikada nije naplaćivao, što čudi jer upravo taj trgovački centar sigurno najviše gubi zbog nemogućnosti parkiranja vozila ispred centra, pa su kupci prisiljeni na odlazak u spenzu na drugo mjesto. Svi znamo kako je to regulirano u najprometnijim gradskim područjima gdje trgovački centri kontroliraju i naplaćuju korištenje parkinga uz besplatnu uslugu kupcima koji su ostvarili kupnju u minimalnom iznosu od 20 - 30 kuna.

I pored ovakvog korisničko – vlasničkog stanja na parking površinama bilo bi logično i normalno da se postigne dogovor kojim bi se sve parking površine stavile u zajednički sustav naplate, a koji bi kupcima koji su ostvarili kupnju u minimalnom iznosu od 20 - 30 kuna u Mercatoru osigurao besplatan parking. Ovakvo rješenje ne bi stvaralo probleme ni ostalim korisnicima parkinga u zoni Srebrenog, jer bi roditeljima koji dovode djecu u vrtić zaustavljanje i dalje bilo besplatno (do 15 minuta se ne naplaćuje), a za sve ostale koji parking koriste radi posla ili stanovanja, tu su mjesečne parking karte, kao što je slučaj u Gradu.



U sjeni gužvi u Srebrenom ostao je možda još veći problem – parkiranje u Mlinima. I dok u Srebrenom , ako ste dovoljno strpljivi ipak nakon čekanja uspijete parkirati, u Mlinima je to trenutno nemoguća misija. U samom mjestu parking mjesta je vrlo malo, a i ono što ima je u koncesiji. Isti je slučaj i s parkiralištima duž cijelog Šetališta Marka Marojice od magistrale do plivališta.

Tako u ovom biseru (Plavom cvijetu) turizma svakodnevno duž cijelog puta kroz mjesto imamo priliku vidjeti stalni (ljetni) postav izložbe raznoraznih pomagala za blokiranje pristupa parking površinama od lanaca (veriga) raznih boja i profila, parking rampi i zapreka, pa i gajbi i stolica koji su koncesionari prostora postavili kako bi zaštitili kvadrate za koje plaćaju koncesiju i omogućili parking gostima svojih apartmana i vila.

Govoreći o Mlinima, radi usporedbe moramo se opet vratiti na parkiranje oko Grada i uvjete parkiranja za stanovnike stare gradske jezgre. Svjedoci smo brojnim mjerama koje su donesene kako bi se što veći broj stanovnika zadržao unutar povijesne jezgre Grada, pa tako oni imaju vrlo jeftine povlaštene mjesečne karte za parking oko grada , ali im unatoč svemu nitko nije omogućio koncesiju za određeno mjesto nego parkiraju tamo gdje je slobodno i kad je slobodno kao i svi ostali stanovnici grada i županije uključujući i turiste.

Zašto sva ta parking mjesta ne bi išla u naplatu po satu pa neka onda mještani „Podamlinima“ dobiju povlaštenu mjesečnu kartu (na isti način ko što je riješen Grad) , a ja i svi drugi kad dođemo platimo 5 ili deset kuna (koliko se već odredi) i parkiramo naravno, ako ima mjesta ravnopravno, a ne ko mještani drugog reda, koji kad siđu u Mline nemaju gdje parkirati, a gledaju u većinom prazna parking mjesta zapriječena lancima (verigama) ili sličnim zaprekama.

Slična situacija je i u ostalim priobalnim mjestima ( osim možda u Kuparima, ali oni su posebna priča) , a i na uređenim i neuređenim parkiralištima uz magistralu (Trgovište, Popolica …) gdje često vlada sličan nered koji je moguće regulirati upravo naplatom parkinga. Uz činjenicu da bi i prihodi od naplate mogli biti dodatan izvor općinskih prihoda, što nije zanemarljivo pogotovo u ovim kriznim vremenima, sasvim je dovoljno argumenata za razmišljanje jeli došlo vrijeme za uvođenje naplate parkinga i u Župi.


Podijeli ovaj članak

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn