Župski portal - zupcica.hr

http://www.zupcica.hr/images/slike/moduli/tz-brosura1.jpg
 
http://www.zupcica.hr/images/slike/moduli/tz-brosura1.jpg http://www.zupcica.hr/images/slike/moduli/tz-brosura1.jpg http://www.zupcica.hr/images/slike/moduli/tz-brosura1.jpg

Župski portal - zupcica.hr koristi kolačiće (cookies) kako bi pružio bolje korisničko iskustvo, prilagodio funkcionalnost stranice i prikaz sustava oglašavanja. Koristeći našu stranicu slažete se s korištenjem kolačića.

Opći uvjeti korištenja

Prihvaćam

Pametnom dosta; "Od pitanja koju varijantu odabrati, važnije je kako preživjeti do izgradnje ceste"

Dužni smo reagirati na nedavno predstavljenu studiju izvedivosti ceste Dubrovnik - granica Crne Gore, izrađenu od strane Instituta IGH d.d. i naručitelja Hrvatskih Cesta d.d.. Prezentacija koja je imala za cilj i informirati i senzibilizirati župsku javnost po pitanju izgradnje brze ceste, na našu veliku žalost je polučila upravo suprotan učinak i potaknula dodatno nepovjerenje mještana, u ovaj, po Župu vitalan projekt. Predstavljene varijante nisu nikoga impresionirale, ali treba naglasiti da se ovdje radi o studiji izvedivosti koja je podložna znatnim promjenama ako se za njih pokaže realna potreba.

Bez obzira na loš start, ne treba zaboraviti cilj ovoga projekta, a to je izgradnja brze ceste kojom će se riješiti prometni kaos koji već nekoliko godina vlada kroz Župu. Prometna mreža starija od 50 godina već je danas premašila svoj kapacitet i predstavlja ozbiljan sigurnosni problem u kojem se iz dana u dan povećavaju brojke prometnih nesreća, nerijetko i s ljudskim žrtvama. Kao što smo mogli čuti, broj prometnih nesreća na ovom području daleko premašuje europski prosjek od 6 nesreća na milijun vozila po kilometru i kod nas iznosi 22! Stara i neadekvatna prometna mreža s jedne, a gospodarski, posebno turistički razvoj s druge strane je stvorio nesrazmjer između gospodarske aktivnosti Grada Dubrovnika s okolicom i prometnica na kojima se sve skupa odvija.

Na ovo smo upozoravali i prošle godine kada smo ukazali na nedostatak ulaganja u prometnu infrastrukturu. Ako nekome nije jasno da je stanje alarmantno, možda će mu pomoći ovi podaci; planira se obnova hotelskog kompleksa Kupari s novih 200 smještajnih jedinica, Hoteli Plat s 550 smještajnih jedinica, nesretni Golf Park Dubrovnik na Srđu s 240 vila, 400 apartmana i 250 hotelskih soba, i brojni drugi projekti koje nije lako ni pobrojati, već kucaju na vrata i realno je očekivati da će biti realizirani prije završetka izgradnje brze ceste. Od pitanja koju varijantu odabrati i kuda će se trasa kretati, jedino je važnije pitanje kako preživjeti period do izgradnje ceste? Spominje se razdoblje od 10 godina, a već danas pucamo po šavovima!

Stoga smatramo da je od presudne važnosti ovaj projekt postaviti kao prioritet ne samo Župe nego i Grada Dubrovnika kao i Vlade RH kako bi se realizirao u što kraćem roku. Sjetimo se samo koliko je trebalo proći godina da se izgradi most “Dr. F. Tuđmana” i koliko se već godina čeka na početak izgradnje “Pelješkog” mosta. Očekujemo da će na sljedećoj prezentaciji na temu brze ceste kroz Župu biti nazočan i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.

Nadalje, planirana trasa ceste prolazi najvećim dijelom preko privatnih parcela, držimo da je iznimno važno za uspjeh ovog projekta adekvatno i pravovremeno informiranje svih mještana, a pogotovo vlasnika zemljišta o bilo kojoj promjeni u planu i realizaciji. Osim toga, neophodno je već danas razraditi plan kojim će se osigurati kakvo takvo funkcioniranje prometnica do izgradnje brze ceste, širenjem i ulaganjem u već postojeću prometnu mrežu - navodi se u priopćenu KLGB Marka Miloslavića - Pametnom dosta!


Podijeli ovaj članak

Submit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn